top of page
חיפוש

מה האתגר המשמעותי ביותר בעולם העבודה החדש ולמה מנהלים חייבים להכיר בו?

  • eden1715
  • 31 בינו׳ 2023
  • זמן קריאה 2 דקות

בהרצאה מרתקת משתף גיגי לוי במוצרים שיצאו לשוק, וכמה זמן לקח להם להגיע ל-100 מיליון משתמשים. שימו לב לנתונים הבאים:


- מאז המצאת המכונית ועד שהיא הגיעה למאה מיליון אנשים לקח 100 שנה.

- לרדיו לקח 70 שנה כדי להגיע לאותה הכמות.

- לטלוויזיה "רק" 40 שנה.

- לאינטרנט 10 שנים.

- לאייפוד קצת פחות מ-5.

- לפייסבוק 3.

- לפארם ויל, שהיה משחק על הפלטפורמה של פייסבוק לקח 7 חודשים בלבד!

- ולאח הקטן של פארם ויל, סיטי ויל, לקח 3 חודשים. שלושה חודשים להגיע למאה מיליון יוזרים!!!


והנה דוגמה אקטואלית יותר: ל-ChatGPT, שיצא לעולם בסוף נובמבר 22, לקח 5 ימים בלבד להגיע למיליון משתמשים. לפי קצב הצמיחה שלו בחודשיים האחרונים, ההנחה היא שעד סוף שנת 23, ישתמשו במערכת מעל מיליארד אנשים! קחו רגע לחשוב על הנתון הפסיכי הזה.


ree

Chat GPT: צפוי להגיע למיליארד משתמשים עד סוף 2023.


המסר ברור:

אם בעבר חברות יכלו "לשבת על הגדר" ועדיין לא לאבד את היתרון התחרותי שלהן, הרי שהיום זה כמעט בלתי אפשרי. חברות כמו סוני, נוקיה, ובלוקבאסטר שלא פעלו מהר - הפסידו את היתרון התחרותי שלהן וחטפו מכה קשה עד קטלנית.


ברוכים הבאים לעולם החדש. העולם הזה מלווה אותנו כבר לא מעט זמן אמנם, אבל הוא רק הולך ונהיה מואץ ומהיר יותר מיום ליום. שימו לב למשל לעוד נתון מפיל לסתות: בכל מאה החל מהמאה ה-15 ועד המאה ה-19, היו בערך 20-30 המצאות ששינו את העולם. במאה ה-20, המספר הזה קפץ לאיזור ה-60-70. רוצים לנחש מה הנתונים במאה ה-21? אז ככה, בין השנים 2000-2022, היו כמעט 30 המצאות ששינו את העולם!! כלומר, אם הקצב ימשיך כמו שהוא, זה אומר שבמאה ה-21 אנחנו נחצה את רף ה-130! כפול ממספר ההמצאות שהיו במאה ה-20, ופי 5-6 ממה שהיה כאן במאה שלפני.


בעולם כזה, שבו יכול לקום מתחרה ולהפוך אותך ללא רלוונטי תוך כמה חודשים חייבים לקבל החלטות מאתגרות, לפתור בעיות ביעילות, לערער על הנחות יסוד, ובעיקר לנוע מהר.

ree

וכדי לעשות את זה דרושים שני דברים חשובים:

1. נתונים. אנחנו חיים בעולם של דאטה, ואין ספק שעם הנתונים הנכונים הרבה יותר פשוט לעשות הכל.


2. אבל, וזה אבל חשוב - לפעמים הנתונים לא מספיקים לנו.

מנהלים יכולים להסתכל על דו"חות ועדיין להרגיש שמשהו חסר, או להתקשות להביא את הנתונים מהכוח אל הפועל. וכאן נכנס לתמונה המימד האישי!


בסופו של דבר, הנתונים הם כלי עזר משמעותי ביותר, אבל הם עדיין כלי עזר. בקצה צריך שהמנהל *יעשה* משהו. וכדי להניע את התהליך הזה במהירות הדרושה, אותו מנהל חייב את הצד השני בנוסף לנתונים, והוא: יכולת חשיבה רב-ממדית.


בבסיס החשיבה הרב-ממדית, טמונה היכולת להסתכל על סיטואציה ממגוון רחב של פרספקטיבות, להסיק את המסקנות הדרושות, לקבל החלטה, ולהוציא אותה לפועל באופן מתודי.


חשיבה כזו תוכל להפוך כל דו"ח נתונים לפרקטיקה ברת-קיימא שתייצר אימפקט אמיתי על הצוותים, על המנהל עצמו, ועל כל הארגון.


אנחנו יוצרים מנהלים ומנהלות כאלה כבר קרוב לעשר שנים, במעל 30 מדינות, עם ארגונים מכל הסוגים - החל מחברות קטנות עם עשרות עובדים ועד לתאגידים עם עשרות אלפי עובדים.


התבלין הסודי שלנו? הוא שאנחנו עושים את זה באמצעות משחקים!


לפרטים נוספים על תהליכי פיתוח המנהלים שלנו מוזמנים להשאיר הודעה באתר או לפנות ישירות למייל שלנו: Eden@accelium.co.il

 
 
 

תגובות


  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

© 2025 Accelium Israel

bottom of page